lördag 9 januari 2010

Hur allt började

Det här är en blogg om mig " Emmelie " och min Staffordshire bullterrier valp Frank.

Någon som inte har haft en hund kommer nog aldrig att förstå relationen mellan en människa och en hund.
Vet inte hur många gånger folk har sagt till mig att det är bara än hund, men för mig så är det inte bara en hund det är också min bästa vän. nu är det säkert någon som rynkar på näsan och säger tjejen har ju inget liv om hunden är hennes bästa vän. kan bara säga att man har en speciell relation till sin hund iaf jag

För ca 6 månader så förlorade jag min 9 åriga hund Baloo. om jag säger så här så va det mina värsta ögonblick i livet, hela min värld rasade.
Bara att vakna på morgonen va hemskt. jag kände en stor saknad.

Så jag bestämde mig för att skaffa en hund. jag kände att jag behövde få lite glädje i mitt liv.
det va många som sa till mig att inte göra de, att jag skulle vänta, att jag skulle få sörja men en gång hundmänniska alltid hundmänniska. Så jag pratade med min sambo och frågade va han tyckte om att skaffa en hund "valp"
efter några veckor så hade vi bestämt oss att vi skulle skaffa en staffordshire bullterrier

Nu 7 månader senare så ångrar jag inte en ända sekund att jag skaffade Frank, det va det bästa jag kunde göra.




Kram Emmelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar