onsdag 10 februari 2010

Äntligen börjar man se ljuset i mörkret

Det har hänt rätt så mycket sen sista, i måndags så vad det dax för lilla Frank att gå till veterinären , men innan vi åkte till Västar djursjukhuset så gick vi till planen och träffande dom andra hundarna.
Frank tycker verkligen att det är så roligt att springa och leka, men i måndags så hade jag andra planer, vi skulle träna lite passivitet. I början så hade han lite svårt med det gick bättre och bättre till slut så satt han vid mina fötter och kollade på när dom andra hundarna sprang och lekte.
Som sagt för dom som inte vet så har Frank demodex . Han har gått på medicin nu i ca 4 månader och det börjar se ljusare ut, den kala fläcken han har haft över ögat börjar äntligen att försvinna.
Men i måndags som sagt så vad det dax att göra ett skrapa och se om det har blivit någon förändring och det hade de. dom hittade bara en liten demodex =) men vi bestämde att han skulle fortsätta gå på sin medicin och bada 1 gång i veckan så skulle vi höras på telefon i mitten på mars.

Säger bara en sak, jag tackar gudarna att han har dolda fel försäkring så att jag slipper bekosta detta kalaset utan det går på min uppföddare =)


Nästa vecka den 17 februari rätt sagt, så ska jag och Frank gå ungdomskurs hos kungliga hundar. det ska bli så roligt. Ser verkligen fram i mot det Hoppas bara inte dom är lika negativa om staffar som den mannen jag pratade med i telefon förra vecka, sånna personer gör mig så arg. dom dömer Frank utan att änns har träffat han.
Men man börjar bli van att folk har förutfattade meningar.


Många kramar Emmelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar