onsdag 17 februari 2010

Unghunds kurs

Idag så va det dax för unghunds kurs, men vi började dagen med att gå till planen. Har inte varit där på några dagar pga att jag har jobbat.
När vi kom dit så mötes vi av ett glatt gäng hundar och Frank va helt överlycklig.
När kl började närma sig 17:00 så bar det av till jenny och Ratata som vi skulle möta upp för att sedan gå till kungliga hundar.

När vi kom dit så mötes vi Tina som skulle hålla kursen. Kursen började med att vi fick berätta lite om oss själva och varför vi just hade valt den ras vi har. För min del så va det att jag ville ha en lite mindre ras än va jag har haft + att jag alltid ha gillat staffen sätt, dom är alltid lika glada. Det är en rätt så liten hund med ändå en stor hund om ni förstår vad jag menar. Jag älskar utmaningar och det har jag verkligen fått med Frank.
Efter vi hade gjort det så övade vi på kontakt övningar och jag kan ju säga att Frank vad riktigt duktig =) sen så gick vi genom sitt kvar det har vi övat lite på här hemma, så det gick oxå väldigt bra. Den sista övningen vi gick igenom va bakom, Har märkt att Frank har väldigt lätt att lära sig nya saker, så det här övningarna kommer nog gå jätte bra.
Nu får man vänta en vecka tills nästa onsdag =)
Nu ligger Frank helt utslagen i soffan och snarkar, min lilla gris är det allt



Många kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar