söndag 14 mars 2010

Förutfattade meningar!!

Äntligen så börjar man känna att det börjar bli vår =) Solen skiner och man har inte mått bättre. Igår så bestämde vi oss får att gå en lite skogspromenad, så vi packade ner våra saker och begav oss till slätta damm. Men innan änns vi hade kommit fram så förstördes mitt glada humör av en gubbe rent ut av.
När jag skaffade Frank så visste jag att jag kommer att få försvara honom, men inte att det va så här. Man har får höra så mycket saker och man få ta så mycket skit och det är alltid min hund som är felet. Vi kan ta som exempel igår, jag va på strålande humör, har inte varit så glad på länge men tyvärr så varade det inte så länge pga en viss person. Vi va på väg till slätta damm när vi möte en hundägare. Frank va lös vid det tillfället men jag kallade in honom och han kom springade så jag kopplade honom. när vi möte hundägaren och hans hund så det första den hunden gör är att göra ett utfall mot Frank, men Frank satt snällt ner , man såg på hela han att han fattade inte riktigt va som hände.

Hundägaren - jasså ni har en pitbull och jag kan säga så här det va ingen snäll röst han sa det med. Snäll som jag är så svarade jag honom, Nä han är en staffordshire bullterrier
Hundägaren - med det är ju en sån kamphund,
Jag - Nä han är ingen kamphund
Hundägaren - dom är det samma fasta med olika namn, jag vet va dom hundarana går för

Där står han och kritiserar mig för att jag har en staff medans hans hund gör utfall mot min hund. Jag tycker att han har verkligen ingen rätt att göra det, han har varken träffat oss innan eller känner Frank.
Tycker bara att det är så tråkigt att vissa personer dömer Frank pga av hans utseende innan dom änns har träffat han.


Många kramar


Kingsmoor livskvalitet för hundar
Kingsmoor livskvalitet för hundar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar