onsdag 14 april 2010

Två lediga dagar


Nu så är man tillbaka på jobbet efter 2 lediga dagar. så vad har man egentligen hittat på dom här två dagarna
I måndag så åka våra lilla familj ut till Hönö och hälsade på i det fina vädret man får ju passa på medans det är fint.
Nu får Frank äntligen gå lite längre promenader, så vi passade på att gå ner till klåva och köpa lite glass =)

Igår så för första gången på 2 veckor så gick vi till planen och träffade alla dom andra hundarna. Kände att Frank behövde springa av sig lite och oj vad jag hade rätt. Frank vad i himmel riket om man säger så,
Efter att Frank hade fått leka av sig lite så gick vi till Hannah för att dricka lite kaffe och snacka lite skit på hennes baksidan och där blev vi sittande i några timmar.
När kl närmade sig 5 så begav vi oss hemåt, man kan ju inte slappa hela dagarna man måste ju göra lite nytta. och på mitt schema så stod det tvätt. så det va bara att sätta igång. Frank låg och sov sig på sin plats i soffan.

När det vad dax för sängen så vad inte Frank glad om han kunde prata så hade han nog skällt ut mig efter noter. Tidigare på dagen så hade jag bestämt att mig för att fixa i ordning i sovrummet och Frank bädd som stod på ett så rätt så dumt ställe flyttade jag, så nu sover han under trappan istället
Men det kan jag säga att det vad inte så populärt av Frank.
När han kommer ner för trappan så springer han till den platsen hans bädd stod förut och tvär stannade och kollade på mig som om blickar kunde döda.
jag visade honom vad hans bädd vad men av rent protest så skulle han inte ligga där utan på golvet som han aldrig ligger, efter ca 5 minuter så ångrade han nog sig för han ville upp i sängen och han har aldrig haft problem med att hoppa upp i den förut, men igår så kunde han plötsligt det.
Han tyckte nog att jag skulle bära upp honom. och när jag inte gjorde de så satt han och gnällde som aldrig förr. Till slut hoppade han upp och la sig i sängen och jag har nog aldrig hört en hund sucka som han gjorde


Här kommer lite bilder


Algot
Frank hemma hos mamma och pappa

Frank och Christoffer utan för Eleminas

Två st fiskar pöjkar =)





Många kramar E




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar